Zonterapi!

I kväll har jag varit på zonterapi i Eslöv för mitt knä. Zonterapi är verkligen ett väldigt speciellt sätt att rehabelitera något. Hela våran yttre och innre kropp speglas i våra fötter och händer. När hon tryckte på mitt "knä" i foten så gjorde det så fruktansvärt ont att man bara ville sula henne in i väggen! Men det gjorde jag inte hehe.

Hon började att sätta akupunktur nålar vid armbågarana, när man kände det som att man fick en elektrisk stöt så satt den rätt. Så dom ställena hittade hon i armar och knän.

Hon började känna igenom mina fötter och kännde direkt att jag är kraftigt uttorkad! Jag ska dricka tre liter vatten om dagen.. o det är jag inte ens i närheten av idag. Så skärpning på det! Men sedan när hon tryckte på knä punkterna så gjorde det så fruktansvärt ont att man inte vet var man ska ta vägen, men till sist har hon tryckt rätt det och smärtan bara försvinner i ett naffs!

Det var en speciell upplevelse, men helt klart värt det!

Nu ska jag gå med båda knäna lindade, eftersom att båda är illa däran, och så ska jag dricka vatten i mängder. Eftersom att läget för mig var "akut" så ska jag tillbaka dit nästa vecka. Så jag ska bäla vann nu i mängder och hoppas på att punkterna hon tryckte på idag inte är lika ömma nästa vecka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0